Great oaks from little acorns grow..

Alexandroupolis – Kumasi… Οι φοιτητές ιατρικής είναι σε ολόκληρο τον πλανήτη ίδιοι!!!

Takoradi.. With the 5th year medical students..

Μια από τις σημαντικότερες επιδιώξεις μου, από την πρώτη κιόλας ημέρα, ήταν να καταφέρω να βρεθώ κοντά στους ντόπιους φοιτητές ιατρικής.. Με αυτό τον τρόπο ήθελα να διαπιστώσω τυχόν διαφορές στον τρόπο σκέψης, να μάθω για την καθημερινότητα τους, τα μελλοντικά τους σχέδια, τις επιδιώξεις τους, αλλά και να συζητήσω μαζί τους επί διαφόρων θεμάτων. Οι ευκαιρίες που μου δόθηκαν ήταν βεβαίως αρκετές αφού μέναμε όλοι στο ίδιο student hostel. Μία εκδρομή όμως στην παραθαλάσσια περιοχή του Takoradi μαζί με το 5ο έτος ιατρικής του Kumasi και ενώ οι υπόλοιποι φοιτητές των ανταλλαγών είχαν επιλέξει να επισκεφθούν άλλη περιοχή της χώρας, ήταν αυτή που μου έδωσε την ευκαιρία να γνωριστώ καλύτερα μαζί τους.. Βλέπετε είναι αρκετά εύκολο παρασυρόμενος από την international ομάδα των φοιτητών της IFMSA να μείνεις λίγο απόμακρος από τα παιδιά αυτά. Κάτι που αποτελεί κατά την άποψη μου μεγάλο λάθος..

 Αφού επιστρέψαμε από εκείνη την εκδρομή, στο hostel του Kumasi άκουγα από πολλούς ντόπιους φοιτητές να με αποκαλούν με το μικρό μου όνομα “Hi Dimitrios! Good morning Dimitrios!” ακόμη και παιδιά που εγώ δε θυμόμουν καν. χαχαχα Έτσι καθ’ όλη την διάρκεια της διαμονής μου δε δίσταζα να τους ακολουθώ στις διαλέξεις, στις κλινικές τους, αλλά και σε δραστηριότητες εκτός του πανεπιστημίου..

Ghanaian medical students on duty

Μια από τις σημαντικότερες μου διαπιστώσεις, που με ξάφνιασε ευχάριστα, ήταν ότι οι φοιτητές εκεί λειτουργούν πιο ομαδικά.. Υπάρχει πραγματική συνεργασία μεταξύ τους και όχι συνεργασία μόνο μέσα στην αίθουσα των εξετάσεων.. Σχεδόν κάθε απόγευμα έδιναν ραντεβού ομάδες 5 έως 10 ατόμων στις αίθουσες διδασκαλίας και συζητούσαν επί ώρες πάνω σε συγκεκριμένα θέματα μαθημάτων του εξαμήνου τους, στα οποία βεβαίως είχαν προηγουμένως προετοιμαστεί κατάλληλα.. Με αυτό τον τρόπο συμπλήρωναν τις γνώσεις τους, ενώ ταυτόχρονα ερχόταν πιο κοντά με τους συμφοιτητές τους αποφεύγοντας πολλές ώρες μοναχικού διαβάσματος..

To be continued..

Σχολιάστε