Great oaks from little acorns grow..

Η γη μπαλόνι και γυρίζει, η γη μπαρούτι και μυρίζει…

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

 

Cape Coast Student Hostel

Ήμουν στην είσοδο του hostel των φοιτητών ιατρικής, το οποίο βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το πανεπιστημιακό νοσοκομείο του Kumasi (Komfo Anokye Teaching Hospital) διευκολύνοντας με αυτό τον τρόπο τη ζωή των φοιτητών σε μεγάλο βαθμό.. Όλοι οι φοιτητές στη Γκάνα ζουν σε εστίες.. Βλέπετε αν και το κράτος τους αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα, μεριμνά για τις βασικές τουλάχιστον ανάγκες των φοιτητών. Και αν θέλετε την προσωπική μου άποψη, επειδή έχω βρεθεί σε εστίες πανεπιστημίων άλλων ελληνικών πόλεων (αφού εδώ στην Αλεξανδρούπολη δεν υπάρχουν καν! Αν είναι δυνατόν!) όπως παραδείγματος χάρη σε αυτές του ΑΠΘ και σε αυτές των ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Η διαφορά ήταν εμφανής.. Οι εστίες τους βρισκόταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση..

Laparoscopy in Komfo Anokye Teaching Hospital

Οι πρώτες στιγμές εκεί αναγνωριστικές..Στο ισόγειο του κτιρίου υπήρχε κυλικείο (TV room) για τους φοιτητές, με ένα μπιλιάρδο και ένα τραπέζι του ping pong να μου τραβάνε αμέσως την προσοχή.. Υπήρχαν αρκετοί φοιτητές εκεί και με καλωσόρισαν χαμογελαστοί. Ήταν όλοι πρόθυμοι να με βοηθήσουν με τις αποσκευές. Τους ζήτησα να ενημερώσουν τους υπεύθυνους της ανταλλαγής (contact person) για την άφιξη μου.. Η πρώτη φοιτήτρια ιατρικής από το group των ανταλλαγών  δεν άργησε να φανεί. Ήταν η Agnieszka, μια πολωνέζα φοιτήτρια ιατρικής από την Κρακοβία και η οποία μου έκανε παρέα μέχρι να έρθει ο γκανέζος φοιτητής, ο Prince που ήταν και ο contact person μου. Αφού τακτοποιήθηκα σε ένα από τα δωμάτια του hostel, γνώρισα και το υπόλοιπο team των ανταλλαγών.. Ήταν περίπου 25 άτομα. Μεταξύ αυτών ισπανοί, αυστριακοί, δανοί, γερμανοί, ελβετοί, νορβηγοί, άγγλοι, αμερικάνοι κάποιοι από αυτούς βρισκόταν εκεί με ερευνητικά προγράμματα.. Υπάρχει βλέπετε συνεργασία μεταξύ του πανεπιστημίου του Kumasi και του πανεπιστημίου του Michigan των ΗΠΑ, αλλά και με άλλα διεθνώς αναγνωρισμένα πανεπιστήμια από την Γερμανία και την Αγγλία.. Αργότερα διαπίστωσα πως υπήρχαν και μερικοί αμερικανοί καθηγητές του πανεπιστημίου του Michigan. Βρισκόταν εκεί για να διδάξουν τεχνικές λαπαροσκοπικής χειρουργικής στους ντόπιους ιατρούς. Στις χώρες αυτές θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό να έχεις εργαστεί ή να έχεις πραγματοποιήσει έρευνα σε μία αναπτυσσόμενη χώρα όπως είναι η Γκάνα, όπως μου εκμυστηρεύθηκαν αργότερα οι φοιτητές..

Παρεμπιπτόντως ήμουν το μόνο άτομο που δεν είχε ζευγάρι για να μιλήσει στη μητρική του γλώσσα.. Και αυτό ίσχυε για όλο το υπόλοιπο της διαμονής μου στη Γκάνα.. Το πολιτισμικό σόκ λοιπόν στην μαύρη ήπειρο, ήταν απλά ζήτημα χρόνου.. Και πως να μην είναι άλλωστε με τον πολιτισμικό πλουραλισμό που κλήθηκα να αντιμετωπίσω..  Το πρώτο σύμπτωμα δεν άργησε να εμφανιστεί ή μάλλον η στιγμή που αντιλήφθηκα πως κάτι περίεργο μου συμβαίνει.. Ήταν το βράδυ της επόμενης ημέρας όταν μετά από τον αγώνα των τελευταίων ημερών να ξεσκουριάσω τα αγγλικά μου δέχτηκα το τηλεφώνημα του πατέρα μου από την Ελλάδα.. “Τι κάνεις Δημήτρη; Όλα πάνε καλά;” με ρώτησε, σαν σωστός γονιός, φορτωμένος με άγχος λόγο του ταξιδιού μου στην “άγνωστη” χώρα.. Και η απάντηση μου.. άργησε να έρθει.. Αγγλικά ή ελληνικά ή κάτι ενδιάμεσο.. χαχαχα Τελικά πάντως κατάφερα να του απαντήσω. Όλα κυλούσαν ιδανικά.. Πολύ καλύτερα από ότι τα υπολόγιζα! Το Σαββατοκύριακο ήταν προ των πυλών και είχε έρθει η στιγμή για την πρώτη μου εξόρμηση στην πιο τουριστική ίσως περιοχή της χώρας το Cape Coast!!!

To be continued..

Σχολιάστε